Nyár 2014 - A grafikus szemével

Megkérdeztünk tíz borboltost , hogy ők mit isznak nyáron. A témát is, a listát is ők állították össze, így az teljesen szubjektív lett. Egyéni toplisták , de közös élményekből táplálkoznak: heti kóstolóinkból, szakmai kirándulásokból, gyakran vásárlói vissza jelzésekből. Szubjektívek, de reméljük, megfelelően szakmaiak is.

Tóth Krisztina

Mitől néz ki jól egy bor? Van, hogy a nagyon tudatos tervezői munkától, és van, hogy egy spontán ötlettől. Van, hogy valami azért tetszik, mert olyan letisztult, néha meg, mert összetett, és el lehet veszni benne. Nagy misztérium a szépség, mert attól is függ kinek, attól is, hogy mikor, sőt, attól is, hogy hol. Én, most, itt ezeket a borokat (abc-sorrendben, nem tetszésiben, az túl nehéz lett volna) szeretem a legjobban a külsejük alapján:

 

- Domain des Croix Beaune les Cents Vignes 2011: A 100 tőke nevű boron fekete-fehér, tudatos, okos tipográfia. Ha nem lenne mögötte egy finom domborzati rajz, akkor is gyönyörű lenne, így ha lehet, még izgalmasabb.

Gilvesy Bohém 2013: Roberték többi címkéjén is ott a panorámakép, de azok effektelt fotók, ezen viszont a borász festőművész barátjának egy álmából láthatunk részletet. Na jó, igazából a képregényeiből montázsolta össze.

- Györgykovács Imre Furmint 2011: Szeretem ezt a címkét. Mert olyan békés, nyugodt, természetes. Egyetlen vonallal sincs több vagy kevesebb rajta, mint amennyi kell. A sans serif (talpatlan) és a 18. századi kézírást utánzó font a betűkeverés iskolapéldája. Klasszikus, időtálló, és emellett nagyon szerethető. Pont, mint Imre borai.

- Palacios Remondo La Vendimia 2012: A szó szüretet jelent. A címkén harmonikus színek, az arany finom használata, és egy kedves tőke, aminek szerintem minden ága terem egy mesét. Lehet szüretelni.

- Telmo Rodriguez Dehesa Gago 2012/2013: Minden Telmo-címke más, de mégis lehet tudni, hogy összetartoznak, és annyira vagányak, hogy vagányabbak már nem is lehetnének. A Gago címkéjétől is az az érzése az embernek, hogy lazán kisujjból rázta ki egy tervező, aki hiába, nem tud hibázni. Az arányok eltúlzásával remek kontrasztot hozott létre, így az egyetlen hatalmas g-betű képi elemként működik a hascímkén szokatlan kenyérszöveg mellett.

- Weninger Brut Nature Chardonnay Pezsgő 2010: Nagyon hasonlít a font a kedvenc írógépes betűtípusomhoz (American Typewriter). Imádom ezeket a betűket. Tök jó, hogy rajtuk kívül nincs is más a címkén. Ráadásul így érvényesülhet a gyönyörű bronz színű papír is, aminek a kiválasztásakor biztos, hogy az igényesség volt a fő szempont, és ami  nagyon jól illik a kapszula nélküli parafához.