Vásárlási feltételek
Vásárlási feltételek
Érvényes 2024. 04. 08. napjától.
Jelen Vásárlási Feltételek célja a 11. pontban meghatározott vállalkozás és a vele a Vásárlási Feltételek 2. pontjában megjelölt termék megvásárlása tárgyában szerződést kötő fogyasztó között létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételek egységes és részletes szabályozása, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban a „Rendelet”) meghatározott körben a fogyasztó tájékoztatása a szerződéskötést megelőzően
A Vásárlási Feltételek a Rendelet 11.§ (6) bekezdése értelmében a szerződés részét képezi.
Fogalmak
A Vásárlási Feltételek alkalmazásában:
a) fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy,
b) fogyasztói jogvita: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy
c) fogyasztói szerződés: a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés
d) jótállás: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban a „Ptk.”) szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás,
e) távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak,
f) távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz,
g) termék: a jelen Vásárlási Feltételek 2. pontjában meghatározott ingó dolog,
h) vállalkozás: az üzleti tevékenysége körében eljáró, 11. pontban meghatározott jogi személy.
A szerződés szerinti termék
A vállalkozás által üzemeltetett honlapon keresztül a fogyasztó által kiválasztásra kerülő bor, pezsgő, pálinka, illetve egyéb alkoholtartalmú italok, amelyek lényeges tulajdonságairól (termelő, előállító, termővidék, alkoholtartalom stb.) a kiválasztáskor és a megrendelés véglegesítésekor kap tájékoztatást a fogyasztó.
Áraink
A termék lista oldalakon az első oszlopban szereplő árak (Polci ár) kedvezmény nélküli palack árak. A terméklista oldalon a második oszlopban szereplő árak a kizárólag Bortársaság Klubtagoknak elérhető 5% kedvezményt is tartalmazzák.
A feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák.
A Bortársaság Klub tagjai szaküzleteinkben és az interneten is kedvezményes áron vásárolhatnak. A regisztráció, majd a belépés után rendszerünk klubtagság esetén automatikusan a kedvezményes áron helyezi a termékeket a kosárba. A fentiek alól bizonyos termékek kivételt képeznek, esetükben a polci ár és a klub ár megegyezik. Boltjainkban történő személyes vásárlás esetén a kedvezmény igénybevételéhez egyedi klubtagsági azonosító megadására van szükség.
A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatos költségeket, amelyeket részletesebben a 7. pont állapít meg. Áraink szintén nem tartalmazzák a vonatkozó jogszabályok alapján felszámított visszaváltási díjat, melyről részletesebb információ a 12. pontban olvasható.
Megrendelés menete
A vásárlás regisztráció és vendég-regisztráció útján is működik, a Bortársaság Klubtagsághoz tartozó előnyök azonban csak előbbi esetben vehetők igénybe. Regisztrációt követően, e-mail címe és jelszava segítségével tud belépni. Válassza ki a termékeket és helyezze őket a kosarába.
A „Kosárba” gombra kattintással Ön a terméket mintegy lefoglalja. Ennek megfelelően a termék a kosárba helyezéstől számított 2 (kettő) órás időtartamban a kosárban marad és ugyanezen típusú termék más vásárlók számára ezen időszak alatt csak a készlet erejéig elérhető, az Ön által lefoglalt konkrét terméket más vásárló saját kosarába rakni nem tudja. Amennyiben Ön az adott terméket nem vásárolja meg, a termék 2 (kettő) óra elteltével kikerül a kosarából és az más vásárlók számára is elérhetővé válik.
Kivételt képez fentiek alól a Borsuli eseményekre történő jegyértékesítés, mely esetekben a fenti foglalási időkorlát 30 (harminc) perc, azaz a Borsuli jegyek 30 (harminc) perc elteltével kikerülnek a kosárból és azok más Vásárlók számára is újra elérhetővé válnak.
Lépjen be az oldalra e-mail címével és jelszavával. Válasszon kiszállítási időpontot, fizetési módot és adja meg szállítási és számlázási címét.
A szállítási időpontok a szállítási címek függvényében eltérően alakulhatnak.
A vásárlás folyamán Ön bármikor módosíthatja, kijavíthatja az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat, elírásokat (termék fajtája, mennyisége, személyes adatok, kiszállítási cím, stb. körében). Végül ellenőrizze a megadott adatokat és kattintson a "Vásárlás" gombra.
A megrendelni kívánt borokat ajándékba is küldheti, melyet képeslappal kísérhet.
Rendelésével kapcsolatos információkat rendszerünk automatikusan visszaigazolja az Ön által megadott e-mail címen, melyben Ön ellenőrizheti annak részleteit. Megrendelését a visszaigazolásban szerepelő rendelésszámon tartjuk nyilván.
A közöttünk fennálló szerződés az általunk küldött visszaigazolással jön létre.
A Ptk. 6:7.§ (3) bekezdése alapján a megkötendő szerződés írása foglalt szerződésnek minősül.
A szerződés nyelve a magyar.
A szerződés a Társaság online rendszerében tárolásra kerül, mely utóbb is hozzáférhető, továbbá a szerződés megküldésre kerül az Ön által megadott e-mail címre is.
A megrendelés lemondásának módja és feltételei
Megrendelését bármikor megváltoztathatja. Ez esetben hívja a 20 5904431-es telefonszámot, vagy írjon: onlinerendeles@bortarsasag.hu
Hivatkozásul kérjük, a visszaigazoló e-mailben szereplő megrendelési számot megadni szíveskedjen. A fenti telefonszámon történő hívásért Önt emelt díj nem terheli.
A termék és/vagy szolgáltatás igénybevételére vonatkozó korlátozások
Alkoholtartalmú termékeket tartalmazó rendeléseket csak 18 év feletti megrendelő személy esetén tudjuk teljesíteni és kizárólag nagykorúságát igazolni képes 18 év feletti személy részére tudjuk átadni a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 16/A.§ (1) és (4) bekezdései alapján.
Szállítás
Az alábbiakban meghatározott szállítási módok kiválasztására a megrendelési folyamat során a „Kosár”-ból a „Pénztár”-hoz való továbblépést követően a „Szállítás és fizetés” opció választását követően van lehetőség. Amennyiben a jelen 7. pontban felsorolt valamely szállítási lehetőséget rendszerünk nem jeleníti meg választhatóként, úgy előfordulhat, hogy pl. a kiválasztott termékek súlyhatár-túllépése, vagy egyéb ok miatt az adott szállítási mód nem elérhető. Azon szállítási módok esetében, melyeknél a súlyhatárok is meghatározásra kerültek, a lentiekben rögzített legfelső súlyhatár túllépése esetén az adott szállítási mód nem választható.
a) Expressz szállítási mód Budapesten
Amennyiben ezt a szállítási módot választja, és megrendelését munkanapokon 17 óráig leadja, és munkatársunknak sikerült Önt telefonon elérnie, hogy megrendelését visszaigazolja, úgy rendelését még aznap eljuttatjuk Önhöz. Az expressz kiszállítás hétvégén szünetel, a megadott időszakon kívül beérkező megrendelések minden esetben a következő munkanapon kerülnek kiszállításra. Díja: 4500 Ft
b) Bortársaság vagy Trans-Sped ZERO futárszolgálat házhozszállítás az egész országban:
20 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes, alatta 1500,- Ft. A lehetséges szállítási időpontok közül megrendelésének leadása során weboldalunkon a „Házhozszállítás” menüpont alatt választhat.
Ha a házhozszállítás meghiúsul, munkatársunk a szállítónktól kapott értesítés után megkísérel Önnel új házhozszállítási (átadási) időpontban megállapodni. Az ekkor választott új időpontban a házhozszállítást ismét megkíséreljük. Ha a kapcsolatot nem sikerül felvennünk Önnel, vagy nem választ új időpontot, szerződésünk megszűnik, és ha már kifizette a vételárat, azt a megadott lakossági bankszámlaszámra visszautaljuk.Ha megrendelését szállítónknak harmadszorra sem sikerült az Ön által megadott helyen és időpontban átadni, akkor megrendelését semmisnek tekintjük.
Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 16/A.§ (1) és (4) bekezdései alapján a megrendelt szeszes italokat kizárólag 18. életévüket betöltött személyek vehetik át. A szállító jogosult az átvevőt felhívni az életkorának hitelt érdemlő igazolására. Az életkor megfelelő igazolásának hiányában a megrendelt termékek átadását kötelesek vagyunk megtagadni. Ezen okból meghiúsult kézbesítés a megrendelő oldalán felmerült okból történő sikertelen kézbesítésnek minősül, amelynek következményeiért (pl. adott esetben az újbóli kézbesítés költsége stb.) a megrendelő felelős.
Életkor ellenőrzés miatt sikertelen kézbesítés:
Amennyiben a megrendelt alkoholt átvenni szándékozó személy nem tudja kétséget kizáróan igazolni az életkorát, úgy jogszerűen nem lehet neki átadni a terméket. Ez a megrendelő oldalán felmerülő okból történő sikertelen kézbesítésnek minősül és az egyes szállítási szolgáltatók sikertelen kézbesítést kezelő eljárásrendje alapján kell megkísérelni az újbóli kézbesítést, azonosan mintha pl. nem lett volna otthon a megbeszélt időpontban a megrendelő. Újbóli kézbesítés esetén is csak nagykorú személynek adható át alkoholos ital.
c) WOLT kiszállítás
Rendeléseket minden nap 11:00-19:45 között veszünk fel, a Wolt applikációján keresztül, az applikációban feltűntetett borokra. A kiszállítást a Wolt futárszolgálata végzi. A WOLT házhozszállítás díjairól a WOLT applikáción keresztül kapható részletesebb információ.
d) FoxPost automata
A megrendelt termékeket a FoxPost Zrt. segítségével szállítjuk az Ön által kiválasztott csomagautomatába. FoxPost csomagautomata átvétel kiválasztása esetén a szállítási díjak az alábbiak szerint alakulnak:
0-2 kg-ig 1100,- Ft/db.
2-4 kg-ig 1200,- Ft/db.
4-10 kg-ig 1300,- Ft/db.
11-25 kg-ig 1500,- Ft/db.
Ha megérkezett a csomag az automatába, a rendszer SMS és e-mail értesítőt küld a vásárláskor megadott elérhetőségekre. A küldemény az automatában 72 óráig vehető át, ha munkaszüneti- vagy ünnepnap esik ebbe az időszakba, akkor automatikusan hosszabbodik az átvételi határidő.
Az át nem vett csomagokat kérés esetén a FoxPost 1600,- Forint utánvét ellenében szállítja újra az eredetileg kiválasztott csomagautomatába. További információért látogasson el a www.foxpost.hu weboldalra.
e) MPL házhozszállítás
A Magyar Posta által nyújtott házhozszállítási szolgáltatás kiválasztása esetén az alábbi szállítási díjak kerülnek alkalmazásra:
Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítés:
0-2 kg-ig 1100 Ft/db.
2-4 kg-ig 1200 Ft/db.
4-10 kg-ig 1300 Ft/db.
10-20 kg-ig 1600 Ft/db.
Házhozszállítás esetén:
0-4 kg-ig 1300 Ft/db.
4-10 kg-ig 1500 Ft/db.
10-40 kg-ig bruttó 1600 Ft/db.
Az MPL szolgáltatásáról további információ a www.posta.hu weboldalon érhető el.
Bortársaság Klub
A Bortársaság Klub tagjaként Ön számos exkluzív kedvezményben részesülhet vásárlásai során.
Hogyan lehetek klubtag?
A klubtagság elnyeréséhez Önnek mindössze egy 10.000,- Ft értéket elérő vásárlást kell teljesítenie akár online megrendelés, akár boltjainkban teljesített személyes vásárlás útján, melyet követően – profiljának azonosítására szolgáló adatainak megadása esetén, illetve profil hiányában bolti személyes regisztrációt követően – az Ön profilja automatikusan részesül a klubtagoknak járó előnyökből, melyről Önt e-mail útján értesítjük. A klubtagság nem jár automatikusan az online megrendelés leadását követően, az csak olyan sikeresen teljesített megrendelést követően kerül a profilban feltüntetésre, mellyel kapcsolatban – hibás teljesítés esetén gyakorolható jogosultságokat ide nem értve – Ön nem gyakorolta 14 napon belüli elállási jogát.
A klubtagságnak nincs érvényességi ideje, illetve akkor sem veszíti el klubtagságát, ha profilja hosszabb ideig inaktív.
Milyen előnyei vannak a klubtagságnak?
Klubtagként Ön minden vásárlásából 5% azonnali kedvezményre jogosult, mely kedvezmény más kedvezménnyel nem összevonható.
Amennyiben éves megrendeléseinek összege eléri a 250.000,- Ft-ot, úgy minden naptári évet követően – a következő év januárjában – visszatérítjük az Ön részére az előző évben teljesített megrendelései vételárának 5%-át, melyet levásárolhat nálunk. Az előző évi visszatérítés összege az első negyedévben, azaz minden év március 31. napjáig használható fel. A visszatérítési alapba minden vásárlás beleszámít, beleértve a kedvezményes termékeket is, kivéve azonban az eseti kedvezményes nagyobb tételű megrendeléseket, a kötelező visszaváltási díjat, az ajándékkártya vásárlást, illetve az adott évi Kopar megrendelést. A visszatérítés kártya értéke az érvényességi idő végéig több részletben is levásárolható.
Exkluzív kedvezmény a hónap általunk kiválasztott boraira
Egyenleg-követhetőség
Online és offline számlák elérhetősége az Ön fiókjában (2020-ig visszamenőleg)
Exkluzív kedvezmény válogatásainkra
Exkluzív kedvezmények Borsuli eseményeinkre
Milyen azonosításra van szükségem klubtagsági jogaim érvényesítéséhez? Hogyan tudom érvényesíteni a nekem járó kedvezményeket?
Klubtagjaink QR kóddal ellátott digitális kártya használatával vehetik igénybe kedvezményeinket a webshopban és boltjainkban egyaránt, melyet a weblapunkon regisztrált klubtagjaink a „klubtag” menüpontból tölthetnek le. Boltjainkban való vásárlás esetén Önnek nem szükséges minden esetben felmutatnia kártyáját, amennyiben megadja a weblapon regisztrált e-mail címét vagy nevét, úgy eladóink azonosítani tudják Önt, a kedvezmények igénybevétele érdekében.
Amennyiben Ön kiemelt klubtagunk, továbbá amennyiben a visszatérítést kívánja igénybe venni, úgy minden esetben szükséges a digitális kártya használata online és offline vásárlás esetében is.
Hogyan tudom a visszatérítési alapba beszámító vásárlásaimat követni?
Webshopunk „Profil”, majd „Klubtagság” menüpontjának megnyitásával Ön folyamatosan követheti vásárlásait, melyek a visszatérítés alapjába beszámítanak, így egyenlege folyamatosan követhető lesz. A „Klubtagság” menüpont adatai naponta frissülnek.
Klubtagjaink online és offline vásárlásai után kapott számláit (2020-ig visszamenőleg) szintén feltüntetjük profiljukban, így minden vásárlást követhetnek.
A megrendeléssel, szállítással kapcsolatos reklamációk, elállás
a) A szállítással kapcsolatos kifogások
Az Ön megrendeléséért az áru kézhezvételéig teljes körű felelősséget vállalunk. A hibás vagy sérült árut 5 munkanapon belül cseréljük, vagy pótoljuk saját költségünkre. Amennyiben Ön a hibás szállítás vagy az áru szállításkori sérülése miatt a lenti, c) pont szerint eláll a megrendeléstől, akkor a már megfizetett áru ellenértékét a c) pont rendelkezéseinek megfelelően visszafizetjük. Az áru átvételét követően a szállítással kapcsolatos reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
b) Panaszkezelés
Megrendelésével és a szállítással kapcsolatos reklamációit, észrevételeit szívesen várjuk az alábbi email címen: onlinerendeles@bortarsasag.hu vagy a 20 5904431-es telefonszámon, amelyre legkésőbb 30 napon belül érdemi választ adunk.
Felügyeleti szerv: Budapest, I. kerület, Önkormányzata Jegyzője. Ön jogosult a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése – így különösen egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása – érdekében a békéltető testülethez fordulni.
Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye szerinti békéltető testület illetékes. Az eljárásra – az Ön erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a kérelemben megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelyének postai címe: Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.)
Tájékoztatjuk, hogy a 12. pontban megjelölt vállalkozások nem rendelkeznek a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel.
c) A fogyasztó elállási joga
i. Az elállási jog gyakorlásának határideje és módja
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több darabból álló termék szolgáltatásakor pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Budapest Bortársaság Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság; 1112 Budapest, Kőérberki út 36.; telefon: +36 1 248-2950, fax: +36 1 248-1403, e-mail: onlinerendeles@bortarsasag.hu
Ebből a célból felhasználhatja a Rendelet 2. számú mellékletében rendszeresített elállási nyilatkozat-mintát is. A szerződéstől történő elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza a fenti címek egyikére:
„Címzett: (itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: (itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék megjelölése)
Átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:”
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Tájékoztatjuk, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
ii. Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
iii. Az elállási jog kizártsága
Ön a szerződéstől való elállási jogát nem gyakorolhatja, amennyiben a termék egészségvédelmi és/vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról
a) Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a 12. pontban meghatározott vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a 12. pontban meghatározott vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b) Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
c) Jótállás
Termékeink jellegére tekintettel jótállást nem vállaluk.
Fizetési feltételek
A fizetési módot a megrendeléskor választhatja meg. A megrendelt tételeket utánvéttel (házhozszállításkor készpénzben vagy – kizárólag Budapest területén – bankkártyás fizetéssel), átutalással, MobilFizetéssel, Bortársaság ajándékkártyával és biztonságos online kapcsolaton keresztül - az OTP Bank (OTP Mobil Kft.) internetes oldalán - a bank által elfogadott kártyatípusok segítségével is kiegyenlítheti.
a) Elfogadott bankkártyák
• MasterCard (dombornyomott)
• Visa (dombornyomott)
• Electron (nem dombornyomott)
Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
• Maestro
Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!
Ha Ön nyilvántartásunkba felvett, ún. "céges" vevő, 8 napos banki átutalással is fizethet. Átutalásos fizetés esetén a minimum rendelési összeg 50.000 Ft.
Annak érdekében, hogy biztosítsuk Önt afelől, hogy a tranzakciók lebonyolítása érdekében megadott hitelkártya-információk biztonságban vannak, a Bortársaság a tranzakció lebonyolítása előtt, alatt és után sem számítógépein, sem máshol nem tárolja a megadott hitelkártya-számot. A vásárlás folyamata és a bankkártyás fizetési tranzakció két, teljesen elkülönített rendszerben történik, azaz míg Ön a regisztrációt, termékek kiválasztását, a megrendelés feladását a www.bortarsasag.hu weboldalon teszi meg, addig a bankkártyás tranzakció lebonyolítása a OTP üzemeltetésében lévő, biztonságos weboldalon történik meg. A Bortársaság semmilyen körülmények között nem szerez tudomást az Ön hitelkártya-információiról, de az OTP sem kapja meg a Bortársaságtól az Ön - regisztrációkor megadott - személyes adatait (név, cím, telefonszám, e-mail stb.).
b) További információk a bankkártyás fizetésről
Webáruházunk részére az OTP Mobil Kft. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
Önnek lehetősége van a megrendelt termék összegét a szállításkor a szállítónál bankkártya használatával kiegyenlíteni. Felhívjuk figyelmét, hogy utánvét választása esetén bankkártyával kizárólag Budapest területén tud fizetni!
c) Mire figyeljen a vásárláskor?
- Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
- Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
- Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait! - Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
- Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
- Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!
d) A biztonságról
Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.
Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy Ön azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt az OTP oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése.
Amennyiben az Ön bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és Ön ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja Önt a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.
e) Fizetés lépései
1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
2. Ezt követően Ön átkerül az OTP Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, az OTP Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző "Vissza/Back" vagy a "Frissítés/Refresh" gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
f) További információk átutalásos fizetésről
A fizetendő összeget társaságunk (Budapest Bortársaság Kft.) 10800007-00000000-13687056 számú bankszámlájára kérjük átutalni. A díjat akkor tekintjük megfizetettnek, ha a megrendelt termékek átvételét megelőző munkanapon a fizetendő összeg megérkezik a bankszámlaszámunkra. Ellenkező esetben nem áll módunkban kiszállítani/átadni Önnek a megrendelt termékeket.
A kiválasztott termékek megrendelése után, e-mailben leírjuk a sikeres átutaláshoz szükséges lépéseket.
Az értékesítésre kerülő termékek tulajdonjogát a Ptk. 6:216.§ (1) bekezdése szerint a teljes vételár maradéktalan kifizetéséig fenntartjuk.
g) Bortársaság ajándékkártya
Ajándékkártyáink bármilyen összeggel feltölthetők, a vásárlást követően pedig akár ajándékba is küldhetők és azonnal használhatók. Nyomtatott kártyánk többször is feltölthető. A kártyák értéke három évig vásárolható le bármelyik borboltunkban és online, aktuális egyenlege pedig bármikor lekérdezhető. Ajándékkártyáinkat FSC-minősítésű, tartós papírra nyomtattuk, hogy sokáig használhatók legyenek. Megrendelhető online vagy megvásárolható borboltjainkban. Ajándékkártyával történő fizetés esetén az ajándékkártya számát a vásárlási folyamat végén, a "Fizetés" oldal "Ajándékkártya felhasználás" mezőjébe kell megadni. (nem a "Kuponkód" mezőbe).
Személyes átvétel esetén ajándékkártyával csak a rendelés leadása során, a webshopban lehet fizetni, átvételkor a boltban már nem.
Tájékoztatás kötelezően visszaváltási díjas termékeinkről
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, miszerint 2024.július 1-jétől palackozott termékeinkre kötelezően vonatkozik a visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló 450/2023. (X.4.) számú Kormányrendelet (a továbbiakban a „Rendelet”), melynek alapján a jogszabály által meghatározott termékeinkre palackonként 50,- Ft (azaz ötven forint) visszaváltási díjat vagyunk kötelesek felszámolni.
Kivételt képeznek ez alól a 2024. június 30-ig már legyártott és kereskedelmi forgalomba került termékeink, melyeket még a visszaváltási díj külön felszámolása nélkül vagyunk jogosultak értékesíteni. Így előfordulhat, hogy webshopunkon vagy boltjainkban 2024. július 1-jét követően is találkozhatnak ügyfeleink akár azonos termékek között is olyannal, melyre még nem kötelezően alkalmazandó a visszaváltási díj felszámításának kötelezettsége, mely ténnyel kapcsolatban társaságunk jelen ÁSZF körében tájékoztatja ügyfeleit, s mellyel kapcsolatban felelősségét az így esetlegesen eltérő feltételek szerint, azaz eltérő díjszabással értékesített termékeivel kapcsolatban kizárja.
A visszaváltási díj összegét boltjainkban, illetve a webshopban feltüntetett áraink nem tartalmazzák; a díjat minden esetben a vásárlás során külön tüntetjük fel az átadott számlán. Az így felszámított visszaváltási díjról boltjainkban termékeinknél elhelyezett tájékoztatónkból, a terméken feltüntetett információkból, valamint munkatársainknál érdeklődhet, míg online vásárlás esetén a díj külön tételként a kosárban is feltüntetésre kerül.
Kötelezően visszaváltási díjas termékeinken e minőséget mind webshopunkban, mind a termék címkéjén feltüntetjük a könnyebb tájékozódás és a Rendelet előírásainak való megfelelés érdekében.
A szerződés időtartama, a vállalkozás személye
A szerződés a Ptk. 6:3.§ a) pontja értelmében a szolgáltatások kölcsönös teljesítésével megszűnik.
A vállalkozás személye az Ön által megadott szállítási címtől függően (földrajzi elhelyezkedés alapján) vagy a Budapest Bortársaság Kft lesz. A rendelési folyamat végén, a szállítási cím megadása után rendszerünk automatikusan tájékoztatja Önt, hogy a címnek megfelelően melyik fenti társaság lesz az Ön szerződéses partnere.
Budapest Bortársaság Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1112 Budapest, Kőérberki u. 36.
Adószám: 12052884-2-43
E-mail: onlinerendeles@bortarsasag.hu
Telefon: +36 1 248-1400
Fax: +36 1 248-1403
Cégbejegyzés: Cg. 01-09-461336, Fővárosi Törvényszék Cégbírósága